Pravilnik o sadržini akta kojim se bliže uređuje postupak javne nabavke unutar naručioca
Pravilnik o sadržini akta kojim se bliže uređuje postupak javne nabavke unutar naručioca
Sl.glasnik RS br. 83/2015
Predmet uređivanja
Član 1
Ovim pravilnikom bliže se uređuje sadržina akta kojim se uređuje postupak javne nabavke unutar naručioca (u daljem tekstu: interni akt).
Internim aktom u skladu sa Zakonom naročito se uređuje način planiranja nabavki (kriterijumi, pravila i način određivanja predmeta javne nabavke i procenjene vrednosti, način ispitivanja i istraživanja tržišta), odgovornost za planiranje, ciljevi postupka javne nabavke, način izvršavanja obaveza iz postupka, način obezbeđivanja konkurencije, sprovođenje i kontrola javnih nabavki i način praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci.
Član 2
Internim aktom može da se vrši upućivanje na primenu usvojenih akata naručioca i sertifikovanih procedura po domaćim, evropskim ili međunarodnim standardima, kojima se uređuju pitanja iz ovog pravilnika, ukoliko nisu u suprotnosti sa odredbama ovog pravilnika.
Način planiranja nabavki
Član 3
Internim aktom naručilac uređuje ovlašćenja u planiranju nabavki, postupak planiranja nabavki, rokove izrade i donošenja plana javnih nabavki, kao i druga pitanja od značaja za način planiranja nabavki.
Utvrđivanje načina planiranja nabavki iz stava 1. ovog člana odnosi se na:
- kriterijume za planiranje nabavki;
- način iskazivanja potreba, proveru iskazanih potreba i utvrđivanje stvarnih potreba predmeta nabavke;
- pravila i način određivanja predmeta nabavke i tehničkih specifikacija predmeta nabavke;
- pravila i način određivanja procenjene vrednosti javne nabavke;
- način ispitivanja i istraživanja tržišta predmeta nabavke (stepen razvijenosti tržišta, upoređivanje cena više potencijalnih ponuđača, kvalitet, period garancije, održavanje, rokovi isporuke, mogućnosti zadovoljavanja potreba naručioca na drugačiji način i sl.);
- radnje u vezi sa proverom vrste postupka i primene odgovarajućeg postupka i utvrđivanje istovrsnosti javne nabavke;
- način određivanja perioda na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje;
- određivanje dinamike pokretanja postupka javne nabavke;
- ispitivanje opravdanosti rezervisane javne nabavke;
- proveru usaglašenosti plana javnih nabavki sa budžetom Republike Srbije, teritorijalne autonomije, lokalne samouprave ili finansijskim planom naručioca;
- izradu predloga plana javnih nabavki i
- donošenje plana javnih nabavki.
Član 4
Naručilac prilikom planiranja javne nabavke naročito uzima u obzir sledeće kriterijume:
- da li je predmet javne nabavke u funkciji obavljanja delatnosti naručioca i u skladu sa planiranim ciljevima;
- da li tehničke specifikacije i količine odgovaraju stvarnim potrebama naručioca;
- da li je procenjena vrednost konkretne javne nabavke odgovarajuća s obzirom na ciljeve nabavke, imajući u vidu tehničke specifikacije i količine;
- da li javna nabavka ima za posledicu stvaranje dodatnih troškova za naručioca;
- da li postoje druga moguća rešenja za zadovoljavanje potrebe naručioca;
- stanje na zalihama, iskustvene pokazatelje u vezi sa mesečnom, kvartalnom, godišnjom potrošnjom dobara i sl.;
- troškove održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl.;
- troškove životnog ciklusa predmeta javne nabavke (trošak nabavke, troškove upotrebe i održavanja, kao i troškove odlaganja nakon upotrebe);
9) rizike i troškove u slučaju nesprovođenja postupka javne nabavke.
Odgovornost za planiranje
Član 5
Internim aktom naručilac uređuje odgovornost za planiranje nabavki svih učesnika u planiranju nabavki.
Ciljevi postupka javne nabavke
Član 6
Internim aktom naručilac bliže uređuje ciljeve postupka javne nabavke, koji se odnose na:
- celishodnost i opravdanost javne nabavke – pribavljanje dobara, usluga ili radova odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina, za zadovoljavanje stvarnih potreba naručioca na efikasan, ekonomičan i efektivan način;
- ekonomično i efikasno trošenje javnih sredstava – princip „vrednost za novac“, odnosno pribavljanje dobara, usluga ili radova odgovarajućeg kvaliteta po najpovoljnijoj ceni;
- efektivnost (uspešnost) – stepen do koga su postignuti postavljeni ciljevi, kao i odnos između planiranih i ostvarenih efekata određene javne nabavke;
- transparentno trošenje javnih sredstava;
- obezbeđivanje konkurencije i jednak položaj svih ponuđača u postupku javne nabavke;
- zaštitu životne sredine i obezbeđivanje energetske efikasnosti;
7) blagovremeno i efikasno sprovođenje postupka javne nabavke za potrebe nesmetanog odvijanja procesa rada naručioca i blagovremenog zadovoljavanja potreba ostalih korisnika.
Način izvršavanja obaveza iz postupka javne nabavke
Član 7
Internim aktom naručilac uređuje način izvršavanja obaveza u postupku javne nabavke, odnosno:
- pre donošenja odluke o pokretanju postupka;
- prilikom izrade konkursne dokumentacije;
- u toku otvaranja ponuda;
- u fazi stručne ocene ponuda;
- u toku zaključenja ugovora.
Način obezbeđivanja konkurencije
Član 8
Internim aktom naručilac uređuje način obezbeđivanja konkurencije u svim postupcima javne nabavke u skladu sa Zakonom, kao i u slučaju nabavki na koje se Zakon ne primenjuje.
Sprovođenje postupka javne nabavke
Član 9
Internim aktom naručilac uređuje ovlašćenja i odgovornost za sprovođenje postupka javne nabavke, sačinjavanje predloga i donošenje odluka, rešenja i drugih akata u postupku javne nabavke, i to za:
- izradu akata u postupku javne nabavke;
- oblikovanje javne nabavke po partijama;
- određivanje dodatnih uslova za učešće u postupku javne nabavke;
- određivanje tehničkih specifikacija predmeta javne nabavke;
- određivanje kriterijuma za dodelu ugovora i elemenata kriterijuma, kao i metodologije za dodelu pondera za svaki element kriterijuma;
- utvrđivanje uporedivosti ponuđene cene sa tržišnom cenom;
- izradu modela ugovora;
- postupanje u postupku zaštite prava;
- postupanje u rokovima za zaključenje ugovora;
- prikupljanje podataka, sačinjavanje i dostavljanje izveštaja o javnim nabavkama, unutar naručioca, Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.
Internim aktom uređuje se način sprovođenja postupka javne nabavke, i to:
- način podnošenja zahteva za pokretanje postupka javne nabavke (predmet javne nabavke, procenjena vrednost, tehničke specifikacije, dodatni uslovi i sl.);
- način odobravanja javne nabavke;
- način postupanja po odobrenom zahtevu za pokretanje postupka javne nabavke;
- način imenovanja članova komisije za javnu nabavku, odnosno lica koja sprovode postupak javne nabavke;
- način pružanja stručne pomoći komisiji, odnosno licima koja sprovode postupak javne nabavke;
- način postupanja u cilju zaštite podataka i određivanje poverljivosti;
- način evidentiranja svih radnji i akata, čuvanja dokumentacije u vezi sa javnim nabavkama i vođenja evidencije zaključenih ugovora i dobavljača.
Kontrola javnih nabavki
Član 10
Naručilac internim aktom uređuje kontrolu javnih nabavki, sadržinu, rokove izrade i način podnošenja izveštaja o izvršenoj kontroli javnih nabavki.
Kontrola javnih nabavki obuhvata kontrolu mera, radnji i akata naručioca u postupku planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnoj nabavci, i to:
- postupka planiranja i celishodnosti planiranja konkretne javne nabavke sa stanovišta potreba i delatnosti naručioca;
- kriterijuma za sačinjavanje tehničke specifikacije;
- načina ispitivanja tržišta;
- opravdanosti dodatnih uslova za učešće u postupku javne nabavke i kriterijuma za dodelu ugovora;
- načina i rokova plaćanja, avanse, garancije za date avanse;
- izvršenja ugovora, a posebno kvaliteta isporučenih dobara i pruženih usluga, odnosno izvedenih radova;
- stanja zaliha;
- načina korišćenja dobara i usluga.
Kontrola se može vršiti u toku i nakon planiranja nabavki, sprovođenja postupka javne nabavke i izvršenja ugovora o javnoj nabavci.
Način praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci
Član 11
Internim aktom naručilac uređuje ovlašćenja, odgovornost i način praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci.
Internim aktom uređuju se:
- pravila određivanja lica za praćenje izvršenja ugovora o javnim nabavkama;
- kriterijumi, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova;
- pravila dostavljanja ugovora i potrebne dokumentacije unutar naručioca;
- pravila komunikacije sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora;
- pravila za potpisivanje dokumenata o izvršenom prijemu dobara, usluga ili radova;
- pravila postupanja u slučaju reklamacija u vezi sa izvršenjem ugovora;
- pravila prijema i overavanja računa i drugih dokumenata za plaćanje;
- pravila postupka realizacije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja;
- pravila stavljanja dobara na raspolaganje korisnicima unutar naručioca;
- pravila postupanja u vezi sa izmenom ugovora;
- pravila za sastavljanje izveštaja (analize) o izvršenju ugovora;
- postupanja u slučaju potrebe za otklanjanjem grešaka u garantnom roku.
Završne odredbe
Član 12
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o sadržini akta kojim se bliže uređuje postupak javne nabavke unutar naručioca („Službeni glasnik RS“, broj 106/13).
Član 13
Ovaj pravilnik stupa na snagu u roku od osam dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.