Pravilnik o troškovima reklame i propande i troškovima reprezentacija
Na osnovu člana 224. Zakona o porezu na dobit privrednog društva (Sl. glasnik RS br. 36/2011 i 99/2011) _______________ (firma – naziv i sedište), direktor privrednog društva _________________, donosi
PRAVILNIK O TROŠKOVIMA REKLAME I PROPAGANDE I TROŠKOVIMA REPREZENTACIJE
1. Opšte odredbe
Član 1
Ovim pravilnikom uređuju se pitanja u vezi sa upotrebom sredstava privrednog društva na ime troškova reklame i propagande i troškova reprezentacije, a posebno:
- šta se smatra troškovima reklame i propagande i troškovima reprezentacije,
- oblici ulaganja sredstava na ime troškova reklame i propagande i troškova reprezentacije,
- utvrđivanje iznosa dozvoljenih sredstava na ime troškova reklame i propagande i troškova reprezentacije,
- ovlašćenja pojedinih lica u vezi sa upotrebom sredstava na ime troškova reklame i propagande i troškova reprezentacije,
- način formiranja i tokovi dokumenata u vezi sa ulaganjem sredstava na ime troškova reklame i propagande i troškova reprezentacije i
- način kontrole sprovođenja odredaba ovog pravilnika u vezi sa upotrebom sredstava za troškove reklame i propagande i troškova reprezentacije.
2. Troškovi reklame i propagande
Član 2
Troškovima reklame i propagande smatraju se usluge po osnovu izvršene reklame i propagande i troškovi za pribavljanje reklamnog i propagandnog materijala. Troškove reklame i propagande čine troškovi: oglasa u novinama i časopisima, na radiju, televiziji i u bioskopima, za prospekte, kalendare, kataloge, plakate, afiše i letke, isticanja reklamnih poruka na javnom mestu, publikacija koje se daju besplatno, za snimanje i prikazivanje filmova i video kaseta sa reklamnim porukama, datih sopstvenih proizvoda i robe za reklamu i propagandu kao i druge usluge, koje su u funkciji reklame i propagande. Troškovima reklame smatraju se i nastupi na sajmovima, pres konferencijama, studijskim putovanjima i drugo. Troškovima propagande smatra se i sponzorstvo ako se vrši u propagandne svrhe.
Upotreba sopstvenih proizvoda i robe u reklamne i propagandne svrhe predstavlja troškove iz stava 1 ovog člana koji se obračunavaju po ceni koštanja koja ne može biti veća od tržišne cene. Ako navedeni proizvodi podležu obračunavanju i plaćanju odgovarajućeg poreza onda se on obračunava i plaća na zakonom utvrđenu osnovicu .
Član 3
Godišnji iznos sredstava na ime troškova reklame i propagande može se kretati do visine koja se priznaje kao rashod u poreskom bilansu. Eventualna prekoračenja preko tog iznosa, maksimalno do 10% od bruto prometa, uključuju se u oporezivanje porezom na dobit privrednog društva.
Član 4
Direktor odlučuje o aktivnostima u vezi sa reklamom i propagandom i visini sredstava koja će se upotrebiti za te namene.
Direktor, odnosno vlasnik privrednog društva, može da odredi i drugo lice koje će se baviti aktivnostima vezanim za reklamu i propagandu i donositi odluke iz stava 1 ovog člana.
Član 5
Lice kome je povereno obavljanje poslova iz člana 4 dužno je da direktora izveštava o:
- planiranim reklamnim i propagandnim aktivnostima,
- iznosu sredstava potrebnih za te aktivnosti,
- načinu sprovođenja pojedinih oblika reklamnih i propagandnih aktivnosti i očekivanim rezultatima,
- predračunu troškova za svaku reklamnu i propagandnu aktivnost po oblicima ulaganja sredstava,
- poveravanju poslova drugim pravnim ili fizičkim licima radi izvršavanja pojedinih propagandnih aktivnosti,
- realizaciji propagandnih aktivnosti i
- svim drugim slučajevima kada to od njega zahteva direktor.
Član 6
Direktor odnosno lice kome je povereno obavljanje poslova reklame i propagande, je ovlašćeno da naloži izdavanje gotovih proizvoda i robe za potrebe reklame i propagande.
Član 7
Direktor na sve račune i druga dokumenta koja se ne mogu priznati kao troškovi reklame i propagande stavlja napomenu sa nalogom ko snosi te troškove i overava ih potpisom.
Računi i druga dokumenta na ime reklame i propagande likvidiraju se pre knjiženja u skladu sa odredbama Pravilnika o računovodstvu.
3. Troškovi reprezentacije
Član 8
Troškovima reprezentacije smatraju se troškovi učinjeni sa poslovnim partnerima prilikom zaključenja poslova, ugovora, obeležavanja jubileja i u drugim sličnim slučajevima, zatim troškovi reprezentacije na sajamskim, promotivnim i drugim manifestacijama, službenim putovanjima, troškovi ugostiteljskih usluga i troškovi poklona poslovnim partnerima kao i drugi troškovi reprezentacije, koji nisu navedeni, koji su u funkciji sklapanja poslova i ugovora.
Dati sopstveni proizvodi i roba za reprezentaciju takođe predstavljaju troškove iz stava 1 ovog člana i obračunavaju se po ceni koštanja koja ne može biti veća od tržišne cene. Ako navedeni proizvodi podležu obračunavanju i plaćanju odgovarajućeg poreza onda se on obračunava i plaća na zakonom određenu osnovicu.
Davanje predmeta veće vrednosti poslovnim partnerima (nameštaj, kola, bunde i slično) nema karakter izdataka za reprezentaciju i ne može se priznati kao rashod u poreskom bilansu.
Član 9
Godišnji iznos sredstava na ime troškova reprezentacije može se kretati do visine koja se priznaje kao rashod u poreskom bilansu. Eventualna prekoračenja preko tog iznosa, maksimalno do 10% od bruto prometa, uključuju se u oporezivanje porezom na dobit privrednog društva.
Član 10
Direktor odlučuje o visini sredstava koja će se upotrebiti za reprezentaciju i kome od zaposlenih se daje pravo na troškove reprezentacije.
Direktor, odnosno vlasnik privrednog društva, može da odredi i drugo lice koje će donositi odluke iz stava 1 ovog člana.
Član 11
Lice kome je povereno obavljanje poslova iz člana 10 stav 2 dužno je da direktora izveštava o:
- planiranim troškovima reprezentacije,
- utrošku sredstava za reprezentaciju i
- svim drugim slučajevima kada to od njega zahteva direktor.
Član 12
Direktor odnosno lice kome je povereno obavljanje poslova iz člana 10, ovlašćeni su da nalože izdavanje gotovih proizvoda i robe za potrebe reprezentacije.
Član 13
Direktor na sve račune i druga dokumenta koja se ne mogu priznati kao troškovi reprezentacije stavlja napomenu sa nalogom ko snosi te troškove i overava ih potpisom.
Računi i druga dokumenta na ime reprezentacije likvidiraju se pre knjiženja u skladu sa odredbama Pravilnika o računovodstvu.
4. Prelazne i završne odredbe
Član 14
Za date gotove proizvode, robu i druge predmete na ime reklame i propagande i reprezentacije nije potreban potpis primaoca ako je to davanje izvršeno u skladu sa ovim pravilnikom i odobrenjem direktora ili vlasnika privrednog društva.
Član 15
Na sve što nije regulisano ovim pravilnikom primenjuju se odredbe odgovarajućih zakonskih propisa.
Član 16
Sve kasnije izmene u zakonskim propisima po pitanju reklame i propagande i reprezentacije neposredno se primenjuju.
Član 17
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli privrednog društva, a primenjuje se od _______________ (datum).